توضیح تصویر
کار
انواع اینفوگرافی ها

 انواع اینفوگرافی ها

طراحی اینفوگرافی را می توان با توجه به ماهیت محتوایی، اجزای تشکیل دهنده، سبک پیاده سازی و موضوع به انواع مختلفی تقسیم کرد. در ادامه تمامی این موارد را به تفکیک توضیح خواهیم داد.

خبری

غیر خبری

اینفوگرافی های خبری فوری و کوتاه هستند و اطلاعات مورد نظر را در مدت زمانی کوتاه به مخاطب انتقال می دهند. در صورتی که اینفوگرافی های غیر خبری در نقطه مقابل اینفوگرافی های خبری قرار دارند. این نوع اینفوگرافی ها غیرفوری هستند و پیچیدگی ها و جزئیات بیشتری را شامل می شوند. بدین ترتیب اطلاعات بیشتری در آن به نمایش در می آید.

متن محور

تصویر محور

اینفوگرافی های متن محور به منظور نمایش اطلاعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. بالا بودن حجم اطلاعات در اینفوگرافی های متن محور موجب می شود تا از جداول، تایم لاین، فلوچارت و… کمک گرفته شود. البته در برخی از مواقع اطلاعات متن محور تلفیقی از موارد  مزبور خواهند بود. هدف از این کار جلوگیری از خستگی چشم مخاطب است. بدین ترتیب بیننده با اشتیاق بیشتری سایر اطلاعات را دنبال خواهد کرد. در صورتی که در حالت تصویر محور، هدف در قالب نمادها و اشکال مختلف به چشم مخاطب می رسد.

ایستا

پویا

تعاملی

فیزیکی

در اینفوگرافی های ایستا تمامی اطلاعات مدنظر در یک تصویر جمع آوری می شوند. بدین ترتیب با یک نگاه بیننده، تمامی اطلاعات به وی انتقال پیدا می کند.

در صورتی که اینفوگرافی پویا در نقطه مقابل اینفوگرافی ایستا قرار دارد. در اینفوگرافی پویا اطلاعات مورد نظر به حالت توالی و در قالب تصاویر متحرک در نگاه مخاطب می نشیند.

اینفوگرافی تعاملی به دست کاربران و بنا به انتخاب خودشان در فضای وب قرار می گیرند.

هرگاه برای نمایش اطلاعات از حجم و یا ماکت سه بعدی استفاده شود، به آن اینفوگرافی فیزیکی گفته می شود.

لازم است بدانید که هر یک از این ۴ شیوه پیاده سازی دارای زیرشاخه های متنوعی هستند. متحرک، دیجیتالی، چند رسانه ای،ویدیویی و… از جمله زیر شاخه های موارد مزبور هستند که هر یک از ویژگی های مختلف و منحصر به فردی برخوردار می باشند.

اینفوگرافی های محصولات

اینفوگرافی های کمی

اینفوگرافی های جهت

اینفوگرافی های زمانی

اینفوگرافی های علت و معلولی

 اینفوگرافیک های محصولات چه ویژگی هایی دارند؟

از اینفوگرافی های محصولات در ارگان ها، سازمان ها و کمپانی های بزرگ استفاده می شود. هدف از تولید این نوع اینفوگرافی انتقال اطلاعات به کارمندان ویا کارکنان خواهد بود. از اینفوگرافیک محصولات در زمانی که نیاز به شرح یک خدمت یا محصول مشخص باشد، استفاده می شود. عموما در این سبک طراحی از ترکیب تصویر و داده استفاده می شود. زیرا این ترکیب به میزان درک مخاطب از موضوع می افزاید. البته لازم به ذکر است که استفاده همزمان از داده و تصویر از فضای درج اطلاعات تا حدودی می کاهد. اما مقصود نهایی جذب نگاه مخاطب و انتقال مفهوم مورد نظر است که در اینفوگرافیک های محصولات به خوبی اتفاق می افتد.

اینفوگرافیگ چیست؟

یکی از راهکارهای نوین تبلیغاتی که در سالیان اخیر در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است و بسیاری از کسب و کارها و سرمایه گذاران برای معرفی خدمات و محصولات خود اقدام به استفاده از آن می ‌نمایند؛ پدیده ای به نام اینفوگرافیک می باشد که به دلیل اهمیت و فراگیری آن، اشخاص متخصصی نسبت به فعالیت در این زمینه مبادرت می ورزند.

 با استفاده از اینفوگرافیک، شما می توانید؛ خدمات و محصولات و همچنین اطلاعات مد نظرتان را با استفاده از نمودارها و اشکال، در چارچوب تصاویر و فیلمها به مخاطب خود در حداقل زمان ممکن ارائه دهید.

اینفوگرافیک خلاصه شده دو واژه (information graphic) است که در ادبیات فارسی با معادل هایی نظیر؛ اطلاع نگاشت، گرافیک اطلاع رسان، داده نما، اینفوگرافی و… معرفی شده است.

چرا طراح شید را به عنوان خدمات دهنده اینفوگرافیک انتخاب نماییم؟

امروزه بسیاری از مجموعه ها اقدام به ارائه خدمات در حوزه طراحی اینفوگرافیک به شرکت ها و وب سایت های مختلف می نمایند که در بسیاری از موارد؛ جای خوشحالی و مسرت دارد که طراحان اینفوگرافیک حائز شرایط لازم برای ارائه خدمات مطلوب و حساب شده به مخاطبان محترم می باشنن.

اگر بخواهیم به  تعدادی از دلایلی که انتخاب مجموعه طراح شید را برای دریافت خدمات طراحی اینفوگرافیک از جانب مخاطبان مناسب نموده است، اشاره داشته باشیم؛ موارد ذیل بسیار مهم و اساسی است:

 تخصص اولین مولفه ارزشمند و اساسی برای هر حوزه فعالیتی می باشد که متخصصان طراحی اینفوگرافیک مجموعه طراح شید از آن برخوردارند.

 قیمت نهایی پروژه های اینفوگرافیک برای مشتریان مجموعه طراح شید؛ نسبت به وب سایت های خدماتی دیگر، پایین تر بوده و مرقون به صرفه تعیین شده است.

 با سپردن طراحی اینفوگرافیک خود به مجموعه طراح شید؛ نگرانی ها و دغدغه های مربوط به تاثیرگذاری اینفوگرافیک طراحی شده بر جامعه هدف، به حداقل می رسد.

 

 

برچسب ها: انواع,اینفوگرافی,ها,

[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:47 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد